Context: samen - weven

Waarom slagen veel veranderingstrajecten niet en blijven resultaten van de dagelijkse bedrijfsvoering achter? Omdat mensen het geheel, de samenhang van het werk, de context waarin zij werken, onvoldoende zien en daardoor onvoldoende aangehaakt zijn. En er vaak überhaupt niet bij betrokken zijn. Als 'uitvoerders' denken ze minder mee, durven ze niet zo goed eigen initiatief te nemen en snappen niet hoe zij hun eigen rol kunnen verbeteren.



Het woord context is in dit verband zo mooi, want het komt af van ‘samen’ (con) en van ‘weven’ (texere, denk aan het verwante woord 'textiel') en betekent volgens het woordenboek ‘samenhang’. Deze illustratie symboliseert de samenhang tussen de verschillende kleuren mensen en teams.


De programma's Jaarplanning, Strategie en Transformatie gaan over het weven van helderheid, inspiratie, doelen, creativiteit, samenwerking en resultaten met alle betrokkenen, van hoog tot laag; ieder op hun eigen niveau en op hun eigen manier. U bepaalt de missie en de visie en de doelen, uw medewerkers creëren de context, het weefsel van de organisatie.


Wilt u aan de slag met uw organisatie om met elkaar de weeffouten eruit te halen en sterk organisatieweefsel te maken? Neem dan contact met mij op op 0654334342.